Baraniec

Baraniec

wtorek, 11 maja 2010

caprese w kilku odsłonach...


Każdy na pewno zna klasyczną wersję caprese - chyba najprostszej przystawki pod słońcem ale jakże bogatej smakiem... Wspaniałe, harmonijne zestawienie pomidorów, mozarelli, bazylii (świeżej!!!) i oliwy plus sól i pieprz.
Nasi Przyjaciele robią caprese z dodatkiem czosnku, łącząc wszystkie wyżej wymienione składniki w misie.
Chcąc udekorowac stół można wysilić się na wariacje caprese w postaci np. "szaszłyków". W wersji pierwszej wykorzystałam pomidory koktajlowe i mozarellę w kulkach z dodatkiem listków bazylii. W wersji drugiej szarpnęłam się ;-) na truskawki, które zestawiłam z mozarellą w kulkach  i bazylią oczywiście. Efekt na stole murowany.  
Niestety nie zdąrzyłam już - może i dobrze bo do dzisiaj walczę z pełną jeszcze lodówką ;-)  - zrobić sałatki cypryjskiej, która przypomina caprese. Pomidory układa się na półmisku naprzemiennie z plastrami czerwonego grapefruite'a i sera żółtego. Całość posypuje się pokrojonymi cienko plasterkami czarnych oliwek i oregano. Widziałam gdzieś jeszcze wersję z łososiem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz